26. lokakuuta 2011

Lehdistötiedote: Kumma syntymä uudenlaiselle markkinointitoimistolle – joka todella takaa tulokset

LEHDISTÖTIEDOTE 18.10. 2011

Kansainvälinen markkinointilegenda Drayton Bird avaa uuden toimiston Suomeen – mutta tapa, jolla se kävi on melko erikoinen.

Uusi toimisto, Drayton Bird Associates Finland, on Timo Jäppisen vetämä, joka on suunnitellut tätä kuluneen vuoden.

Draytonin yritys, Drayton Bird Associates, on erikoistunut saamaan parempaa myyntiä mitattavasti markkinoijille ympäri maailmaa. Yhteistyössä on isoja asiakkaita, kuten Prudential Assurance, The Royal Mint ja Nielsen Research sekä monia pieniä, joista et ole koskaan kuullutkaan.

Miksi Suomi?

Mutta miksi avata Suomessa? Drayton Bird vastaa: “Timon sinnikkyyden takia. Kaksi vuotta sitten hän kirjoitti minulle kertoen, että jotain minkä olin kirjoittanut oli väärin – ja miksi. Sitten hän korjasi sen – ja se oli parempi.

“Minusta hänellä oli todellista lahjakkuutta – mutta hän ei halunnut lähteä Suomesta. Sitten hän kinusi minua jatkuvasti kaksi vuotta aloittamaan yrityksen. Lisäksi Suomi, Skandinavia ja Itä-Eurooppa ovat melko kehittymättömiä myyvän markkinoinnin suhteen.”

“Viime vuonna autoimme asiakkaita Yhdysvalloissa, Espanjassa, Australiassa, Thaimaassa, Etelä-Afrikassa, Singaporessa, Hong Kongissa, Itävallassa ja jopa Sloveniassa,” sanoo Drayton. “Miksi ei Suomessa?

“Me olemme myyneet kielikursseja, muotia, kiinteistöjä, postimerkkejä, polkupyöriä, koulutuksia, eläkkeitä, sijoituksia, vakuutuksia, Savile Row -pukuja ja jopa kynttilöitä kirkkoihin Italissa.

“Me teemme sitä internetissä, mainonnassa, videoissa, suoramainonnassa – samat periaatteet pätevät.

“Fakta on, että paikalliset tavat ja kielet eroavat, mutta periaatteet, jotka tuovat sinulle lisää myyntiä eivät – erityisesti internetissä, minne teemme paljon töitämme.

Markkinoijille, jotka haluavat taatut tulokset

“Kun on lama, ihmiset haluavat myyntiä, ei pelkästään kaunista materiaalia joka ei myy. Olen huomannut, että monet mainostajat ovat kyllästyneet heidän toimistojensa isoihin palkkioihin ja pieniin tuloksiin.

“Me takaamme asiakkaidemme tulokset tai he eivät maksa palkkiota. En tiedä yhtään toimistoa joka tekee näin. Ja tähän saakka meillä ei ole ollut yhtään rahojen palautusta.

“Me olemme myös myös hieman halvempia kuin isot toimistot. Emme tuhlaa aikaa tarpeettomissa palavereissa tai rahaa hienoihin tiloihin.”

Kuinka hyvä Drayton Bird on?

Marraskuussa 2003 Chartered Institute of Marketing nimesi hänet “yhdeksi 50:stä elävästä yksilöstä joka on muokannut modernia markkinointia” muiden nimien joukossa oli Philip Kotler, Tom Peters ja Theodore Levitt.

Sir Martin Sorrell, maailman suurimman mainonta- ja markkinointiyrityksen WPP:n perustaja sanoo Draytonia “fiksuksi ja ovelaksi suoramarkkinoijaksi – verkossa ja reaalimaailmassa. Monet ihmiset ympäri maailmaa ovat olleet onnekkaita saadessaan oppia häneltä.” Edesmennyt David Ogilvy sanoi, että “Drayton Bird tietää enemmän suoramarkkinoinnista kuin kukaan muu maailmassa”.

Maailman suurimmat nimet

Vuosien varrella Drayton on työskennellyt hämmästyttävän laajalle määrälle maailman suurimpia nimiä, mukaan lukien American Express, jonka ylimmälle johdolle hän loi markkinoinnin erikoiskoulutuksen, British Airways, Cisco, Deutsche Post, Ford, IBM, McKinsey, Microsoft, Nestle, Philips, Procter & Gamble, Toyota, Unilever ja Visa.

Kansainvälisenä hallituksen varapuheenjohtajana ja luovana johtajana, Drayton auttoi Ogilvy & Mather Directia – nykyään OgilvyOne – tulemaan maailman suurimmaksi kohdennetun markkinoinnin toimistoketjuksi.

Hän auttanut myymään kaikkea Airbus-lentokoneista Barbie-nukkeihin. Ja hän on pyörittänyt omia yrityksiä – joten hän osaa käsitellä rahaa.

“Oma toimistoni, jonka myin Ogilvylle perustettiin lamassa. Me aloitimme ilman rahaa ja ilman asiakkaita. Itseasiassa partnerini ja minä olimme veloissa. Tiedän paljon vaikeista ajoista,” sanoo Drayton.

Draytonin kirja Commonsense Direct and Digital Marketing on käännetty 17 kielelle ja on Iso-Britanniassa alan bestseller jo vuodesta 1982. Hän kirjoittanut myös neljä muuta markkinointikirjaa ja puhunut 51:ssä maassa.

Drayton on henkilökohtaisesti mukana kaikessa mitä toimisto tekee. Voit lukea hänestä ja Timosta lisää osoitteessa www.draytonbird.fi

Lisätiedot ja haastattelut:

Timo Jäppinen, toimitusjohtaja, Drayton Bird Associates Finland, +358 40 730 3065, timo.jappinen@draytonbird.fi

Drayton Bird, hallituksen puheenjohtaja, Drayton Bird Associates, drayton@draytonbird.com

Jos tykkäsit tästä jutusta, tykkäät taatusti myös 51 ILMAISESTA testatusta markkinointi-ideastani

Kerro vain minne lähetän ne:

Kuukauden suosituimmat